Výměna skla a výplata škody do tří hodin? Klientům Allianz pomáhá digitalizace.

Zpět na výpis aktualit

Máte rozbité čelní sklo a pojistku auta u Allianz? Pak můžete otestovat, jak je možné vyřídit jeho opravu a výplatu škody během tří hodin. „Jde to díky naší novince, která je skutečně „blesková“, a říká se jí automatická výplata škody,“ představuje novou službu pro klienty Allianz Daniel Balihar, manažer likvidace škod z autopojištění.

Zhruba pětinu všech škod z havarijního pojištění a povinného ručení uzavře pojišťovna již do 10 dní, někdy to ale jde i mnohem rychleji. „Pilotní provoz jsme spustili v dubnu a nyní automatickou likvidací prošlo již více než 500 škod,“ říká Daniel Balihar.

Vyřízení defektu skel se podařilo zrychlit díky úzké spolupráci se smluvními servisy i specializovanými opravnami autoskel a hlavně díky platformě CebiCom. Ta umožňuje nejenom kalkulovat a automaticky kontrolovat náklady na opravy a výměny skel, ale současně také jednoduchou a rychlou komunikaci mezi pojišťovnou a smluvní opravnou.

„Zatím takhle „frčí“ opravy a výměny skel, ale naší ambicí je podobně vyřizovat i další škody po nehodách,“ doplňuje Daniel Balihar. Kromě rychlosti výplaty škody se přitom pro klienta nic nemění – motorista oznámí škodu pojišťovně na lince 241 170 000 a odjede do smluvního servisu. A pak už se nemusí o nic starat, protože pracovník servisu je jakousi prodlouženou rukou pojišťovny.

Mechanik provede prohlídku vozu, pořídí fotografie, které vloží do systému, a společně s tím pošle do pojišťovny kalkulaci opravy a následně fakturu. Na straně pojišťovny systém automaticky vše zkontroluje bez zásahu lidské ruky a v případě, že je to v pořádku, „zasvítí na semaforu zelená“. Systém odešle zpět do opravny krycí dopis, tedy potvrzení, že škodu ve výši faktury proplatí a celou operaci zakončí odesláním peněz na účet.

Pokud motorista nahlásí škodu přímo cestou do servisu, může celá akce trvat stejně dlouho, jako oprava či výměna jeho skla na vozidle. Allianz je první pojišťovnou, která tento moderní systém využívá. V budoucnu se počítá s jeho rozšířením i na plechové škody.